pátek 27. listopadu 2015

ACEO

Znáte ACEO karitčky? Pokud ne, tak odteď budete (haha, mohla bych dělat reklamního agenta). Jsou to karty o rozměru 6,4x8,9 cm, na které se vytváří určité kresby, malby nebo obrázky pomocí dalších dostupných technik. Můžou to být stejně tak i různé dřevořezby nebo destička z keramiky či z jiných materiálů, co koho napadne. Důležitý je akorát přesný rozměr. Tato myšlenka miniaturní kresby vznikla už v roce 1996 a proslavil jí především Vänçi Stirnemann pocházející ze Švýcarska. Postupem času tato technika narůstala v oblibě a lidé si začali dělat sbírky takových kartiček a i si je vyměňovat mezi sebou. 

V dnešní podobě je hodně populární mezi umělci se ve dvou takto domluvit, říct si třeba téma, ke kterému se bude kartička vztahovat (ale vůbec nemusí), termín a následně výměnu provedou. Třeba na DeviantArtu se to rozjíždí docela ve velkém a lidé tam mají galerie plné krásných kartiček. Já jsem na to narazila přes Katangu (určitě mrkněte na její tvorbu, je to vážně něco) a tak se mi to líbilo, že jsem se rozhodla se zapojit. A protože jsem neznala nikoho jiného ve svém okolí, s kým bych výměnu mohla provést, oslovila jsem právě Katangu a ona souhlasila. Domlouvaly jsme se někdy na začátku prázdnin a já ještě tak duchaplně, že do konce prázdnin to určitě stihnu, protože se mi to fakt zalíbilo a byla jsem z té naší spolupráce nadšená. Ale - ALE. Nakonec byl konec prázdnin docela hektický, takže jsem to pořád odkládala, a tudíž mé dílo stále nevzniklo. A přitom jsem si na to koupila nové pastelky, tuš, spešl papír (rovnou deset archů A4, abych nebyla troškař na tak malé dílo) i obálku! 


Ono to hlavně není ani tím, že bych třeba čas fakt neměla, spíše se potřebuju prostě nějak naladit na malování. Nejsem totiž žádný mistr a maluju/kreslím když mám zrovna chuť/náladu nebo si potřebuju oddychnout. Každému je tedy asi jasné, že to nebude něco úžo. 

Každopádně od Katangy už mi kartička dorazila (nechci psát dnes, protože dorazila vlastně už před týdnem, jen se mi válela na poště, protože mě pošťačka nezastihla a lístečku ve schránce, že si to mám dojít vyzvednout osobně, si dlouho nikdo nevšímal) a je moc povedená. Fakt se mi líbí. My jsme nechaly tak nějak téma hodně volné, takže jsem úplně nevěděla, co přesně čekat. O to je to ale milejší překvapení. Mám z toho radost, dlouho mi nic nepřišlo, takže i z tohohle hlediska to je fajn. Mám ráda, když dostávám klasická psaní nebo pohledy. Taky je i sama ráda posílám. Takhle si například čas od času dopisujeme i s mamkou. Člověk si u toho uvědomí, jak je psát krásné, zároveň ale náročné, když se člověk nemůže po každém slově jen tak opravit nebo smazat jen tak celou větu, protože se mu na konci dopsání nezdá. Ale má to své kouzlo. A to i posílání si ACEO kartiček. Tímto děkuji Katanze, že přijala mou nabídku a budu se snažit dohnat svůj restík. A kdybyste třeba někdo chtěl taky (čekat půl roku na nějaké mini 'dílo'), tak dejte vědět, třeba se domluvíme!

Žádné komentáře:

Okomentovat