pátek 4. května 2018

Recenze na Saal Digital

Jo, mé předsevzetí o častějším psaní sem vzalo opět za své, ale tohle slibuju už dlouho. Od Vánoc. Jsem fakt hrozná. Každopádně o co se jedná. O Vánocích mě zaujala nabídka od v té době nové společnosti Saal Digital, kteří nabízeli různým fotografům, ale i amatérům nabídku, že si v nějaké určité hodnotě můžou objednat jejich produkt zcela zdarma pod podmínkou, že ho zrecenzují. A jelikož jsem pracovala jeden čas v Megapixelu, kde jsme tiskli fotografie v různých formátech, a díky tomu jsem zjistila, jaký skvělý pocit to je mít své fotky na papíře, nejenom různě po sociálních sítích nebo u sebe na disku kývla jsem na to. Společnosti jsem napsala, že o spolupráci mám zájem a oni mi odepsali, že teda platí (jednoduchý, co?).

Když mi poslali slevový voucher, moc dlouho jsem se rozmýšlet, na co ho chci využít, nemusela. V nabídce kromě různých plakátů, obrazů, velkoformátu a jiných služeb mají i fotoknihy, které mě zaujaly úplně nejvíc, vzhledem k tomu, co jsem chtěla tvořit. Rozhodla jsem se, že vyrobím fotoknihu na památku mé nejoblíbenější (co nejvíc remcá) modelky... jo všichni víme, že je to Zajda. :D Každopádně... od té doby, co jsem se začala učit fotit lidi uběhlo několik let a ona mi trpělivě pózuje kdykoliv se to namane, třeba i při jedení zmrzliny (haha). Tudíž můj cíl byl zmapovat všechny tyhle fotky v průběhu dvou let a udělat z toho vzpomínkovou fotoknihu, kterou jsem ji chtěla dát k Vánocům.

Vzhledem k tomu, že moc dobře vím, jak to funguje s doručováním balíčků přes Vánoce (ano, pracovala jsem jeden čas i v PPLku... bohužel), začala jsem hned sumírovat a učit se s programem, který si můžete na stránkách Saal Digital stáhnout. Mají spoustu možností, jak si tu knihu vyrobit, buď zcela sami nebo podle nějakých načrtnutých šablon nebo můžete jen nahrát fotografie a celá fotokniha se vám vytvoří sama. Původně jsem měla v plánu si to celé vytvořit sama, ale neměla jsem zas tolik času a chtěla jsem, aby dárek přišel opravdu o Vánocích, a tak jsem zvolila střední cestu. Program mi nabídnul několik šablon s možnostmi rozložení po stránkách a zbytek jsem si poskládala, jak jsem chtěla a jak se mi to líbilo. Musím říct, že jsem nakonec měla docela problém vmísit na maximální povolený počet stránek všechno, co jsem chtěla (holt moc fotím :D), ale nakonec se mi to nějak podařilo. Alespoň obálku jsem si pak vytvořila celou sama (taky to tak vypadalo...). 


I tak jsem nad tím strávila skoro dva dny, výběr fotek, úprava, dolaďování, tvoření obálky, protože ano, potřebuju mít vždy všechno dokonalý. (Nebo si to alespoň myslím, než mě to přestane bavit a vykašlu se na to... což nebyl ale tento případ samozřejmě.) S programem se mi pracovalo dobře, stažený byl za chvíli a byla jsem ráda za různé možnosti, jak fotoknihu vytvořit. Nakonec z toho vznikla tedy 36 stránková fotokniha o rozměrech 13x20, tedy taková menší památková knížečka do ruky. Objednávka proběhla v pořádku, na výrobu takové fotoknihy si Saal Digital říká tři dny a na doručování dva. Tedy za týden od vytvoření jsem měla knihu očekávat. 

Tady přijde ta část, kdy vím, jak to chodí s doručováním u nás v ČR přes Vánoce (a nejenom ty). Kniha mi nakonec stihla dorazit před Vánoci, ale jen hodně těsně. První den doručování, kdy jsem uháněla ségru, aby mi knihu převzala, protože jsem nebyla doma a ona celý den, se u nás kurýr z DHL ani nezastavil a rovnou to skončilo na depu s tím, že adresát nebyl zastižen. Bez smsky, zazvonění, ničeho. V takové chvíli nedoporučuju to nenechat jen tak být a doufat, že to dojde druhý den, dost často to skončí na depu "na upřesnění" a než se to k vám dostane/někdo vám zavolá/nebo se to dá znovu na doručení, může to taky odejít zpátky. Tak jsem radši napsala na DHL e-mail, aby mi to znovu doručovali, že adresát byl celý den k zastižení, akorát že se řidič asi zapomněl zastavit. Každopádně poté to už došlo (mám pocit, že až třetí den, to už si ale nepamatuju), dokonce se to stihlo do Vánoc, takže to nebyla zase taková katastrofa. Ale je potřeba s tím o Vánocích počítat. 

K tomu nejdůležitějšímu ale když jsem knihu rozbalila, abych zkontrolovala, jak nakonec vypadá vytištěná, musím upřímně říct, že mě celé to provedení hodně mile překvapilo. Z Megapixelu něco málo o tisku vím, o druhu papírů a barev a tak dále. A to, co se mi dostalo do ruky, je opravdu kvalitně provedená práce. Tvrdý kvalitní papír, moc pěkné barvy fotek a vazba udělaná tak, aby se kraje neohýbaly. Moc se mi výsledek líbí, celá ta kniha vypadá profesionálně, vkusně a opravdu kvalitně. Jediné, co mě trochu mrzí, že jsem špatně vychytala tu titulku (jojo, všechno prý musí být dokonalé, aha). Jak moc jsem se pitlala s tou úvodní stránkou, nakonec se mi nejspíše v programu, aniž bych si toho všimla, posunul název knihy a ten tak není přesně na středu. To mě při pohledu na tu knížku trochu štve. Spíš ale protože jsem hnidopich a nevšimla jsem si toho při ukládání. Ale jinak se mi celkové dílo moc líbí a pokud si budu chtít něco nechat vytisknout, určitě se nebudu bát po téhle zkušenosti obrátit opět na Saal Digital. 

Pokud tedy nelpíte na individuálním a osobním přístupu přímo v tiskárně (jako je možné právě v kamenných tiskárnách nejenom v Praze - Megapixel, Škoda a jiné) a nebojíte se objednávání na internetu, tohle je skvělá cesta, jak dostat vaše fotky skvěle vytištěné i zpracované. A vážně miluju ten pocit, když držím v ruce něco, co jsem vyfotila a vypadá to skvěle i na papíře.  

Společnosti Saal Digital děkuji za vyzkoušení jejich služeb, určitě to není naposledy, co si u nich nechávám něco vytisknout. 

Žádné komentáře:

Okomentovat